Sök
Filters
Close

Leverans och returer

Leverans

Normal leveranstid är 2-5 dagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Du får en bekräftelse via e-post när din order har skickats från oss. När varorna ankommit till postens serviceställe skickas ett SMS till dig att varan anlänt.  


Outlösta paket

Vi debiterar 300kr för ej uthämtade varor. Avgiften motsvarar kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Betalning sker med faktura och betalningsvillkor 30 dagar.


Retur

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

Alla lappar och etiketter måste sitta kvar samt returnera även varans originalförpackning.

När du returnerar eller utbyter dina varor måste du betala fraktkostnaderna för återförsändelsen.

Så snart vi har mottagit varorna kommer vi i enlighet med din önskan att skicka dig nya varor eller ge dig full återbetalning. Vi ersätter dock ej för extra fraktkostnader eller andra utlägg.


Så här gör du vid byte/returer

I ditt paket är det medskickat en retursedel , klistra på den över den gamla leveransnotan på ditt paket (glöm ej originalkartong).

Lös in ditt paket via ditt postombud.

När du returnerar eller utbyter dina varor måste du betala fraktkostnaderna för återförsändelsen som är 39 Kr

Vi tar inte ansvar för varor som försvinner under returfrakten. 


Reklamationer

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en skadad eller fellevererad vara vänligen kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar, om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Kontakt via kund@visko.se